본문 바로가기

카테고리 없음

[영어공부 혼자하기 6] 영어일기

나도 카공 해 보았다.

I also tried Ca-Gong.

카페에서 공부하는 것을 카공이라고 한다.

Studing at the cafe is called Ca-Gong.

그래서, 그냥 조용하고 평범한 동네 카페에 가 보았다.

I just went to an ordinary and quite neighborhood cafe.

과연 카페에서 공부가 잘 될까..항상 의문이었다.

I always wondered if people could study at the cafes.

그런데 가 보니, 적은 소음은 오히려 집중을 도와주었다.

However, a little noise helps to concentrate better.

왜 젊은이들이 카공하는지 알 것 같았다.

I see why young people study at the cafes.

세상 제일 편한 옷을 입고 공부했지만,

I studied wearing comfortable clothes but,

익숙하지 않은 것을 했더니 몸살 날 것 같았다.

I thought I got sick because I studied at an unfamiliar place.

집에 오자마자 쵸콜릿 과자를 먹었다.

As soon as I came home, I ate some chocolate snacks

당 충전을 위해..ㅎ

to get some energy.

다음 번엔 더 재밌게 할거야..

I'll make it more fun next time.

 

youtu.be/xE_JX4eFNnQ

반응형